På svamputflykt med Svampklubben i Linköping

Magnus Källberg är svampexpert, boende i Linköping. Vi planerade att låna honom för att lära oss mera om svampar, men eftersom han var upptagen med en utflykt i trakten av Malmslätt den 1 oktober, fick vi istället möjlighet att följa med på den.

Den 1 oktober kl 10.00 träffas de som vill vid Informationstavlan på stora parkeringen i Gamla Linköping. Alla som inte är medlemmar i Svampklubben betalar 20 kronor.

Själva svampletandhttps://atvidaberg.naturskyddsforeningen.se/wp-admin/media-upload.php?post_id=205&type=image&TB_iframe=1et sker alltså närmare Malmslätt.

Vi har ingen utsedd färdledare från Åtvidaberg, men de som vill åka kan ringa Barbro Carlberg, 0722352026, så kan vi samordna skjutsarna.

Kan detta vara Scharlakansröd vaxskivling?
Vi frågar Magnus!