Vandring på Tjustleden lördagen den 28 oktober

Vi ses för att vandra i Stora Vrångens och Tyllinge naturreservat på smålandskanten.

Mikael Burgman leder vandringen, och vi sammanstrålar med medlemmar från Söderköpings naturskyddsförening. Mikael är kunnig i skogsfrågor och guidar oss med van stämma. Det finns möjlighet att grilla, så ta med något grillbart! Klä er efter väderlek!

Samling vid järnvägsstationen i Åtvidaberg kl 9.30 eller direkt vid Stora Vrångens naturreservat kl 10.00.

Vid frågor, kontakta Pernilla Kvarmo 0727004659

Vägbeskrivning direkt till St Vrången: Från Åtvidaberg, tag av i Broddebo mot Dalhem. Liten grusväg. 8 km senare, nästan i Larum, sväng vänster vid bäcken. Någon km till reservatet.

Alternativt Överum – sväng mot Dalhem.  Passera Dalhem med ett par km, sedan höger mot Broddebo. Strax därpå höger in mot reservatet och ngn km till.